Vintagecaféracers|Italian scooters|scramblers|bobbers, oldtimer motoren en meer.

Nieuws  &  weetjes

Romo Motor Festival 2022

Een weekendje Denemarken, Romo Motor Festival 2022

Wat een weekend. Ik had via onze FB community al vernomen dat meerdere Ride Just Riders aanwezig zouden zijn. Ron Betist van Amsterdam Classic Riders en zijn vrouw Ida Klene en Guy ‘Folie’  Verhoeven van Bratz Monkey met zijn gezin in de camper. En nog zoveel meer.
DAG 1 – Ik had voorgenomen om vrijdag 2 september om 5.00h ’s morgens te starten aan de tocht met mijn 42 jaar oude Honda GL1100. Nog geen 5 uur geslapen van de spanning, kroop ik op mijn motor voor de volledige 880km tot aan mijn Motel Rovli in Skaerbaek, zo’n 18 km van het strand op het eiland Romo.
Tot voorbij Hamburg heb ik doorgeknald over de autosnelweg, dan de laatste 250km binnendoor. Prachtige natuur en landschappen. Om 18.00h stond ik op het strand bij Guy en ’s avonds nog lekker gaan eten met Ron & Ida, die het dorp Riben, 20km verder overnachtte. Weer een prachtige avond.

DAG 2 voormiddag – Het Terrein
Eerst een lekker ontbijtje verorbert en dan richting strand. Het was voorspeld: het was aanschuiven. En dat is niet al te best met luchtgekoelde Hot Rods & oldtimers. Voor motoren ging het natuurlijk wel snel. Zij reden tot aan het strand en daar was het alleen de laatste 100 meter mooi in het rijtje gaan staan bij de inkom. De organisatie heeft prachtig werk geleverd. Ze waren er echt el op voorzien dat ze massa’s volk mochten verwachten. Maar 50-60000 bezoekers… daar stonden ze zelf ook van versteld.
Maar wat een dag. De parking had al even veel beziens als het wedstrijdveld en de entourage errond.

DAG 2 namiddag – Het wedstrijdterrein
Gelukkig kon ik even op het gladiorenplein, de arena waar alles gebeurde. Er waren ook enkele Belgen present.
Prachtige oermotoren die zo goed mogelijk geprepareerd zijn om door het zand te racen. Je rook de olie vooraleer je het terrein betrad. Prachtig gewoon, indrukwekkend. Ja, je voelde jezelf even terug in de tijd.

’s Avonds nog een beetje getoerd en lekker gaan eten. Ja, je kan geen hele dag doorheen de massa wandelen. Ik toch niet. Na 7 uur op het terrein was het welletjes. Zoveel prikkelingen, zoveel gezien en zoveel mensen gesproken. Ja, mooier kon de dag niet zijn.
En voor dat je het weet, rij je ’s avonds nog eens zo’n 250-300km rond om het eiland Romo en Denemarken te verkennen.

DAG 3 – Back to home
Eén dag Romo was genoeg voor mij. Mijn hersenontsteking en hersenattack van zeven jaar geleden, laat nog zijn sporen na. Te grote massa’s vermoeien mij snel. Maar alleen rijden, daar kan ik ook van genieten. Nu had ik voorgenomen om tot Hengelo Nederland de rit binnendoor te doen. Van 9.30h tot 17.00h heb ik alleen gewone wegen genomen. Prachtige natuur, prachtige wegen en elk 1,5 uur een koffie en/of tankbeurt. Om 11.00h kwam ik bij een tankstation aan en daar vertelde ik een dame over mijn weekend. Ik dacht eerst dat ze grote belangstelling had in mijn motor maar blijkbaar had ze echt wel interesse in mij. Ze stelde voor om mee te komen zwemmen. Een zwembroek dat ik naar haar mening niet nodig. Niemand ging ons zien 🙂 En dan kon ik daarna nog steeds naar huis. Het klonk aanlokkelijk maar ik heb haar toch maar vriendelijk bedankt en met een smoes terug op mijn motor gekropen. PS ik zie mijn vrouwtje te graag. 🙂
Ja jongens, wat een weekend. Om 22.20h was ik thuis. Romo Motor Festival leek reeds een droom. Was het echt gebeurd? Had ik dit allemaal op 72 uur meegemaakt? Ja, het was echt. Onvergetelijk.

SAMENGEVAT
9 cola’s – 1 hamburger – 2 hotdogs – 8 croissants – 3 bacardi’s – 14 tankbeurten – 1,2 liter olie – 2120 km in totaal – 7 uur Romo Motor Festival – 14 uur slaap – 2 warme maaltijden – 3 douches – 5x scherm reinigen – 25 koffies en 1 afgewezen sexbeurt in de pool 🙂
En onvergetelijk gesprekken, momenten, situaties, anekdotes erbij voor, tijdens en na het event 🙂

Deel deze pagina met je vrienden of je social media!

Join op onze social media. Het zorgt mee voor het voortbestaan van onze passie voor oldtimer motoren, cafe racers, vintage scramblers, vintage motoren, Italian scooters, ...